Betalingsherinnering ontvangen?

Heeft u een (digitale) betalingsherinnering ontvangen?

We maken het u, als bewoner, graag gemakkelijk. Het kan gebeuren dat u uw huur niet op tijd betaalt. U ontvangt dan van ons een herinnering met betaalknop. U kunt hiermee via iDeal direct uw huur overmaken.

Betaal gemakkelijk en veilig via iDeal

U betaalt uw maandhuur vóór de eerste dag van de nieuwe maand. Heeft u niet op tijd betaald? Dan ontvangt u in de eerste week van de maand een betalingsherinnering per e-mail. U kunt hiermee direct via iDeal het openstaande bedrag betalen aan Haag Wonen.

Heeft u ons (nog) niet uw e-mailadres doorgegeven?

Dan ontvangt u de betalingsherinnering per post. Scan met uw mobiele telefoon of tablet de QR-code in deze brief. U kunt zo direct via iDeal het openstaande bedrag betalen aan Haag Wonen. Met deze QR-code kunt u ook meteen uw e-mailadres aan ons doorgeven. U ontvangt dan voortaan de herinneringen per e-mail. Heeft u geen mobiele telefoon of tablet die een QR code kan scannen? Maak dan zelf uw huur aan ons over. Stuurt u ons ook een e-mail met uw e-mailadres en contactgegevens naar info@haagwonen.nl? Dan ontvangt u voortaan de herinneringen per e-mail.

Heeft u een betalingsherinnering ontvangen?

U ontvangt een betalingsherinnering omdat Haag Wonen de huur niet op tijd van u heeft ontvangen.

  1. Heeft u al betaald? Controleer uw betaling. Heeft u het juiste rekeningnummer gebruikt? Het kan ook zijn dat wij uw betaling nog niet hadden verwerkt toen de herinnering werd verstuurd. Dan hoeft u verder niets te doen.
  2. Heeft u nog niet betaald? Maak het bedrag zo snel mogelijk aan ons over. U kunt ons ook machtigen voor een automatische incasso. Hier leest u meer.
  3. Lukt het u niet om te betalen? Neem zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer (070) 250 70 70 of per mail via info@haagwonen.nl. We zoeken dan samen naar een oplossing.
  4. U heeft niet betaald en besluit verder niets te doen? Dan ontvangt u na de herinnering een aanmaning. Reageert u nog steeds niet? Dan schakelen wij de deurwaarder in. De kosten hiervan komen voor uw rekening. U kunt deze kosten voorkomen door direct contact met ons op te nemen als u de huur niet kunt betalen.

De gemakkelijkste manier om uw huur te betalen?

Dat is automatische incasso. Zo betaalt u altijd op tijd. Zorg wel dat er voldoende geld op uw rekening staat. Wilt u een automatische incasso aanvragen? Download dan het machtigingsformulier via www.haagwonen.nl/huur.

Heeft u nog vragen?

Veel antwoorden vindt u op onze website haagwonen.nl. U kunt ons ook e-mailen of bellen.

Veelgestelde vragen

Hoe geef ik mijn e-mailadres door?
Geef uw e-mailadres direct door via de QR-code of stuur een e-mail met uw adres en contactgegevens naar info@haagwonen.nl.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?  
Stuur uw wijziging naar info@haagwonen.nl.

Hoe werkt een QR-code?
Scan de QR-code met de camera van uw mobiele telefoon of tablet. Uw mobiele telefoon of tablet herkent deze code. U komt automatisch op een betaalpagina. Op deze pagina kunt u direct betalen met iDeal.

Ik heb geen mobiele telefoon of tablet die een QR-code kan scannen. Wat nu?
U kunt het bedrag ook zelf overmaken op NL53BNGH0285113925 op naam van Woningstichting Haag Wonen. Let op: noem bij uw betaling het betalingskenmerk uit de betalingsherinnering en uw adres. Heeft u de herinnering met betalingskenmerk niet meer? Vermeld dan uw contractnummer bij uw betaling.

Klopt het dat ik de herinnering eerder ontvang dan voorheen?
Dat klopt. Om een betaalachterstand te voorkomen, sturen wij u in de eerste week van de maand een betalingsherinnering.