Aangepaste dienstverlening door coronavirus

LAATSTE UPDATE: 22 JUNI. De gezondheid en veiligheid van u, onze samenwerkingspartners, onze medewerkers en mensen in onze omgeving vinden wij erg belangrijk. Haag Wonen volgt daarom de richtlijnen van de overheid en het RIVM om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. De komende tijd doen we ons werk anders dan u van ons gewend bent. Ons kantoor is voorlopig gesloten. Onze dienstverlening gaat zoveel mogelijk door.

We blijven dus voor u aan het werk. Wel zorgen we voor iets meer afstand dan u van ons gewend bent. We zijn telefonisch bereikbaar, al kan de wachttijd wat langer zijn dan gebruikelijk. En onze teams in de wijken werken anders door de maatregelen van het RIVM.

Wat betekent dat voor u?
Op bezoek komen kan dus even niet, ons kantoor aan de Waldorpstraat en onze kantoortjes in de wijken zijn gesloten. U kunt ons wel e-mailen of bellen. Afspraken waarbij geen fysiek contact nodig is, of waar de voorzorgsmaatregelen voor voldoende veiligheid zorgen, kunnen vaak gewoon doorgaan.

Wat te doen bij spoed?
  • Heeft u een spoedmelding? Dan helpen wij u uiteraard. Dit zijn reparaties van gebreken die gevolgen kunnen hebben voor de veiligheid, voor de gezondheid of gebreken die grote vervolgschade kunnen hebben. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor spoedsituaties: bel (070) 250 70 70.
  • Wij helpen u niet alleen bij spoedreparaties, ook als u bijvoorbeeld uw huur niet kunt betalen. Laat het ons weten. Wilt u iets anders doorgeven over uw woning, woongebouw of buurt, waarover u zich grote zorgen maakt? Laat het ons dan ook weten.
  • Kwetsbare inwoners van Den Haag die door het coronavirus in de knel komen, kunnen de gemeente Den Haag bellen op (070) 205 30 03 voor (hulp)vragen of een goed gesprek. Dit telefoonnummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 16.00 uur.
  • Op RIVM.nl vindt u alle ontwikkelingen over het coronavirus en de landelijke maatregelen.
Vragen over huur betalen?
Sommige huurders pinnen hun huur aan de balie. Dat kan nu niet. Ons kantoor is gesloten. Heeft u vragen over het betalen van uw huur? Bel ons dan op (070) 250 70 70.

Onze dienstverlening
  • Heeft u een reparatie, vraag of andere melding die geen spoed heeft? Ook dan helpen we u. Stuur ons een e-mail met uw naam, adres, contactgegevens en uw reparatieverzoek. Dan pakken we het op. U kunt ons ook bellen voor een reparatie. Het kan iets langer duren dan u van ons gewend bent. Vervelend, maar het is even niet anders. Mogen wij rekenen op uw begrip? Dank u wel.
  • Komen we langs voor een reparatie? Dan houden we rekening met de maatregelen. U ook?
    • we houden 1,5 meter afstand
    • we geven geen hand
    • u wacht in een andere ruimte, totdat de reparatie gedaan is
  • Heeft uw woongebouw een containerruimte? Onze wijkbeheerders zetten vuilcontainers gewoon buiten, ze worden dus geleegd.
Verhuur en bezichtiging beschikbare woningen
Veel mensen zijn op zoek naar een sociale huurwoning. Daarom gaan we door met verhuren van woningen. Voor de veiligheid van u, onze medewerkers en iedereen om ons heen, doen we dat op een andere manier dan gebruikelijk.
  • We doen geen groepsbezichtigingen.
  • Wij nemen telefonisch contact op met woningzoekenden die bovenaan de lijst staan en in aanmerking komen voor de woning.
  • De werkwijze voor de bezichtiging en ondertekening van het contract bespreken we persoonlijk met de woningzoekenden die worden uitgenodigd.
  • Heeft u uw huurcontract stopgezet en wilt u uw sleutels inleveren? Daarvoor maken we een afspraak met u op kantoor.
Huur opzeggen
  • Gaat u verhuizen? Dan kunt u kiezen voor een telefonische voorinspectie óf een voorinspectie in uw woning. We houden ons daarbij aan de richtlijnen van het RIVM. We houden 1,5 m afstand en geven geen hand. Alleen u bent in de woning. Andere personen wachten buiten. 
  • Bij de eindinspectie kunt u kiezen: wel of niet aanwezig zijn in de woning. Wilt u niet aanwezig zijn? Lever dan de sleutels bij ons in. We maken daarvoor een afspraak met u. U hoort binnen 48 uur of alles akkoord is. Bent u wel aanwezig in de woning? Dan houden we 1,5 m afstand en geven geen hand. Alleen u bent in de woning. Andere personen wachten buiten.
Planmatig onderhoud & groot onderhouds- en verbeterprojecten
  • Waren we in uw woning al begonnen met een nieuwe badkamer, keuken of toilet? Dan maken we die af. Staat bij u een badkamer- of keukenrenovatie gepland? Dan overleggen we met u of die doorgaat. We houden goed rekening met uw en onze veiligheid. U ontvangt een nieuwe planning, zodra er meer duidelijkheid is. Excuses voor eventueel ongemak.
  • Alle planmatige werkzaamheden buiten de woning (zoals dakonderhoud en schilderen) gaan door.
  • Kunnen werkzaamheden in de woning in goed overleg én veilig doorgaan? Dan doen we dat.
  • We stoppen voorlopig met huisbezoeken voor groot onderhouds- en verbeterprojecten. Dat is ook het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Staat met u een huisbezoek gepland? We informeren u persoonlijk.
  • Hebben we binnenkort een groot onderhouds- en verbeterproject gepland voor uw woning en woongebouw? Dan hoort u van ons wat deze maatregelen betekenen voor uw planning. We zoeken graag samen met u naar een veilige oplossing.
  • We werken door in lege woningen om ze klaar te maken voor verhuur, zodat we nieuwe bewoners zo snel mogelijk blij kunnen maken met een woning.
Haag Wonen VvE beheer
Onze VvE-medewerkers werken zoveel mogelijk vanuit huis. Zij blijven telefonisch en per e-mail voor u bereikbaar.
  • Heeft u een VvE-vergadering? Wij organiseren de komende tijd geen (nieuwe) ledenvergaderingen of andere bijeenkomsten. Geplande afspraken worden voorlopig geannuleerd. Bij kleinere VvE's kijken we naar de mogelijkheden om deze online te houden, uiteraard in goed overleg.
Voorzorgsmaatregelen
  • Gaat uw afspraak met ons door? Dan geven we geen hand en houden we afstand.
  • Voelt u zich niet lekker en bent u verkouden? Laat het ons dan weten, we maken graag een andere afspraak op een moment waarop u geen last meer heeft van verkoudheid of koorts.
  • We hangen posters op in uw woongebouw met meer informatie, tips en richtlijnen.`
  • Hebt u met een van onze medewerkers een afspraak nadat u in een gebied bent geweest met het coronavirus of heeft u last van verkoudheid, hoesten en koorts? Wij adviseren u om uw huisarts te bellen en uw afspraak met Haag Wonen te verschuiven, tenzij het telefonisch kan. Neem bij twijfel contact met ons op via (070) 250 70 70.
  • Was uw handen regelmatig en blijf thuis bij hoesten en koorts. Dat doen wij ook.
  • Voor actuele informatie over het coronavirus verwijzen wij u naar de website van het RIVM.
Dit zijn ingrijpende maatregelen in uitzonderlijke tijden, wij vragen hiervoor uw begrip. We doen dit voor uw en onze gezondheid en voor alle mensen in onze omgeving. We houden u op onze website op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen.
 
Dank voor uw begrip en laten we een beetje op elkaar letten.