LAATSTE UPDATE: 1 maart 2022. We staan voor je klaar. Soms in aangepaste vorm. We volgen de richtlijnen van de overheid en het RIVM om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Vanaf 2 maart is het mogelijk om, op afspraak, ons kantoor te bezoeken. Lees hieronder wat we voor je kunnen betekenen.
We helpen je graag. We zijn telefonisch bereikbaar. De wachttijd kan wat langer zijn. En onze collega’s in de wijken werken anders door de maatregelen van het RIVM. Zo houden we het samen veilig.
Vanaf 2 maart gaat ons kantoor aan de Waldorpstraat weer open voor bezoekers
We vragen je vooraf een afspraak te maken. Ook onze kantoortjes in de wijken gaan weer open voor bezoekers op afspraak. Je maakt een afspraak via MijnHaagWonen.nl, of je stuurt een e-mail naar info@haagwonen.nl. We blijven ook telefonisch bereikbaar (070) 250 70 70.
Wat te doen bij spoed?
- Heb je een spoedmelding? Dan helpen wij je uiteraard! Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor spoedsituaties: bel (070) 250 70 70.
- Ook als je bijvoorbeeld je huur niet kunt betalen of een ander probleem hebt, laat het ons weten. Wil je iets anders doorgeven over je woning, woongebouw of buurt, waarover je grote zorgen hebt? Laat het ons dan ook weten.
- Kwetsbare inwoners van Den Haag die door het coronavirus in de knel komen, kunnen de gemeente Den Haag bellen op (070) 205 30 03 voor (hulp)vragen of een goed gesprek. Dit telefoonnummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 10.00 tot 16.00 uur.
- Op RIVM.nl vind je alle ontwikkelingen over het coronavirus en de landelijke maatregelen.
Vragen over huur betalen?
Sommige huurders pinnen hun huur aan de balie. Dat kan niet. Ons kantoor is gesloten. Heb je vragen over het betalen van je huur? Bel ons dan op (070) 250 70 70.
Reparaties
- Heb je een reparatie, vraag of andere melding die geen spoed heeft? We helpen je graag. Je kunt je reparatie melden op mijnHaagWonen.nl. Je kunt ons ook bellen. Het kan iets langer duren dan je van ons gewend bent. Vervelend, maar het is even niet anders. Mogen wij rekenen op jouw begrip? Dankjewel.
- Komen we langs voor een reparatie? Dan houden we rekening met de maatregelen. Jij ook?
-
-
- we houden afstand
- we geven geen hand
- medewerkers van Haag Wonen dragen een eventueel mondkapje.
-
-
Verhuur en bezichtiging
Veel mensen zijn op zoek naar een woning. Daarom gaan we door met verhuren van woningen. Voor de veiligheid van jou, onze medewerkers en iedereen om ons heen, doen we dat op een andere manier dan gebruikelijk.
- We doen geen groepsbezichtigingen.
- We maken video’s van de beschikbare woningen, zodat woningzoekenden een goed beeld krijgen van de woning die beschikbaar komt.
- Wij nemen telefonisch contact op met woningzoekenden die bovenaan de lijst staan en in aanmerking komen voor de woning.
- De werkwijze voor de bezichtiging en ondertekening van het contract bespreken we persoonlijk met de woningzoekenden die worden uitgenodigd.
- Heb je jouw huurcontract stopgezet en wil je de sleutels inleveren? Die kun je inleveren bij de eindinspectie.
Huur opzeggen
- Ga je verhuizen? Dan kun je kiezen voor een telefonische voorinspectie óf een voorinspectie in je woning. We houden ons daarbij aan de richtlijnen van het RIVM. Jij ook?
- Bij de eindinspectie houden we afstand, we geven geen hand en vragen je buiten de woning te wachten. Je kunt dan ook je sleutels inleveren.
Planmatig onderhoud & groot onderhouds- en
- Waren we in je woning al begonnen met een nieuwe badkamer, keuken of toilet? Dan maken we die af. Staat bij u een badkamer- of keukenrenovatie gepland? Dan overleggen we met u of die doorgaat. We houden goed rekening met jouw en onze veiligheid. Als het nodig is, ontvang je een nieuwe planning zodra er meer duidelijk is. Excuses voor eventueel ongemak.
- Alle planmatige werkzaamheden buiten de woning (zoals dakonderhoud en schilderen) gaan gewoon door.
- Kunnen werkzaamheden in de woning in goed overleg én veilig doorgaan? Dan doen we dat.
- Voor groot onderhouds- en verbeterprojecten doen we huisbezoeken, zodat we rekening kunnen houden met de persoonlijke situatie van bewoners, persoonlijk toelichting kunnen geven en goed kunnen bekijken wat er in de woning moet gebeuren.
- Hebben we binnenkort een groot onderhouds- en verbeterproject gepland voor jouw woning en woongebouw? Dan hoor je persoonlijk van ons over de planning en werkwijze. We zoeken graag samen met jou naar een veilige oplossing.
- We werken door in lege woningen om ze klaar te maken voor verhuur, zodat we nieuwe bewoners zo snel mogelijk blij kunnen maken met een woning.
Vuilcontainers
Heeft jouw woongebouw een containerruimte en leegt een wijkbeheerder die? Onze wijkbeheerders zetten de vuilcontainers gewoon buiten, ze worden dus geleegd.
Wij werken veilig, voor jouw en voor onze gezondheid
- Gaat je afspraak met ons door? Dan geven we geen hand en houden we afstand. Komen we bij je thuis? Dan dragen wij mogelijk een mondkapje.
- Heb jij corona of iemand bij je thuis? Voel je je niet lekker of ben je verkouden? Laat het ons dan weten, we maken graag een andere afspraak op een moment waarop je weer beter bent.
- Heb je met een van onze medewerkers een afspraak nadat je in een gebied bent geweest met het coronavirus of heb je last van verkoudheid, hoesten en koorts? Wij adviseren je om jouw huisarts te bellen en je afspraak met Haag Wonen te verschuiven, tenzij het telefonisch kan. Neem bij twijfel contact met ons op via (070) 250 70 70.
- Was je handen regelmatig en blijf thuis bij hoesten en koorts. Dat doen wij ook.
- Voor actuele informatie over het coronavirus, kijk op de website van het RIVM.
Dit zijn ingrijpende maatregelen in uitzonderlijke tijden, wij vragen hiervoor je begrip. We doen dit voor jouw en onze gezondheid en voor alle mensen in jouw en onze omgeving. We houden je op onze website op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen.
Dank voor je begrip en laten we een beetje op elkaar letten!