Direct naar de content

Onderhoud door Haag Wonen

Wij zorgen dat je huurwoning mooi blijft. Lees wat we onderhouden en verbeteren.

Haag Wonen zorgt dat je woning er goed uit blijft zien. We zorgen voor onderhoud en verbetering. Lees hieronder wat we doen.  

Onderhoud

Met onderhoud zorgen we dat onze huurwoningen netjes blijven. Elk jaar doen we onderhoud aan je woning. Dit noemen we planmatig onderhoud. We plannen dit al ver van tevoren. Sommige dingen doen we elk jaar, andere dingen minder vaak. Planmatig onderhoud is bijvoorbeeld: 

  • de buitenkant van de woning schilderen
  • het dak en de gevel onderhouden
  • nieuwe keuken, badkamer of wc plaatsen
  • onderhoud aan de liften
  • onderhoud aan de ventilatiesystemen 

Je doet zelf klein onderhoud aan je woning. Voor klein onderhoud kun je een service-abonnement afsluiten. 

Verbeteringen

Met verbeteringen maken we de woning beter voor de huurder. Zo zorgen we bijvoorbeeld dat je woning energiezuiniger wordt. Daardoor krijg je een lagere energierekening. Zo’n verbetering doen we vaak voor het hele woongebouw. Bijvoorbeeld door:    

  • een cv-ketel of elektrische boiler te plaatsen
  • dubbel glas te plaatsen
  • muren en dak te isoleren

Wanneer we het onderhoud komen doen

Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af. 

Bobbi het vogeltje

Vragen over onderhoud door Haag Wonen

Wat doe ik als ik niet tevreden ben over het onderhoud aan mijn woning?

Neem contact op met ons via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.

mijnHaagWonen

Wanneer kan ik de huurcommissie om hulp vragen?
De huurcommissie kan je helpen als je het met ons niet eens bent over:
  • de hoogte van de huurprijs
  • het onderhoud van je huurwoning
  • de servicekosten
Nadat je de huurcommissie om hulp hebt gevraagd, geven zij een antwoord waaraan jij en Haag Wonen zich moeten houden. Als de huurcommissie je geen gelijk geeft, betaal je een kleine vergoeding. Je leest meer over wat de huurcommissie kan doen op de website van de huurcommissie.
×

Spoedlijn minder goed bereikbaar
Onze spoedlijn is minder goed bereikbaar vanwege drukte op de lijn. Dat zorgt voor lange wachttijden. Het duurt daarom helaas even voordat je iemand aan de lijn krijgt. Vooral vanaf de vrijdagmiddag en gedurende weekenden kunnen wachttijden oplopen. Hou hier rekening mee als je de spoedlijn belt.

Géén dringende spoed en kan je vraag of melding wachten?
Bel ons dan de eerstvolgende werkdag tijdens de normale openingstijden: maandag t/m donderdag van 8.00 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.00 uur tot 12.00 uur.

Onze excuses voor het ongemak.