Haag Wonen zorgt dat je woning er goed uit blijft zien. We zorgen voor onderhoud en verbetering. Lees hieronder wat we doen.
Onderhoud
Met onderhoud zorgen we dat onze huurwoningen netjes blijven. Elk jaar doen we onderhoud aan je woning. Dit noemen we planmatig onderhoud. We plannen dit al ver van tevoren. Sommige dingen doen we elk jaar, andere dingen minder vaak. Planmatig onderhoud is bijvoorbeeld:
- de buitenkant van de woning schilderen
- het dak en de gevel onderhouden
- nieuwe keuken, badkamer of wc plaatsen
- onderhoud aan de liften
- onderhoud aan de ventilatiesystemen
Je doet zelf klein onderhoud aan je woning. Voor klein onderhoud kun je een service-abonnement afsluiten.
Verbeteringen
Met verbeteringen maken we de woning beter voor de huurder. Zo zorgen we bijvoorbeeld dat je woning energiezuiniger wordt. Daardoor krijg je een lagere energierekening. Zo’n verbetering doen we vaak voor het hele woongebouw. Bijvoorbeeld door:
- een cv-ketel of elektrische boiler te plaatsen
- dubbel glas te plaatsen
- muren en dak te isoleren
Wanneer we het onderhoud komen doen
Je krijgt een brief als we iets aan jouw woning gaan verbeteren of onderhouden. In de brief staat wat we gaan doen en wanneer we het gaan doen. Moeten we bij je in huis zijn? Dan spreken we hiervoor een datum en tijd met je af.
Vragen over onderhoud door Haag Wonen
Wat doe ik als ik niet tevreden ben over het onderhoud aan mijn woning?
Neem contact op met ons via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.
Wanneer kan ik de Huurcommissie om hulp vragen?
- de hoogte van de huurprijs
- het onderhoud van je huurwoning
- de servicekosten