Direct naar de content

Verhuurdersverklaring aanvragen

Een verhuurdersverklaring heb je nodig als je een nieuwe huurwoning krijgt aangeboden. Zo vraag je hem aan.

Een verhuurdersverklaring is een verklaring van Haag Wonen over jou als huurder. Je hebt deze nodig als je een andere sociale huurwoning in regio Haaglanden of een andere regio krijgt aangeboden. De verklaring mag maximaal 3 maanden oud zijn.

Eerst inschrijven

Je kunt pas op een woning reageren als je ingeschreven staat bij Woonnet Haaglanden. De enige extra informatie die je daarbij uploadt is je inkomen. Ga je reageren op woningen en krijg je een woning aangeboden? Dan vraag je de verhuurdersverklaring aan. 

Vraag de verhuurdersverklaring aan via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. Vertel ons of je in regio Haaglanden blijft of daarbuiten wilt wonen. Blijf je in de regio? Dan zetten we de verklaring in je account op Woonnet Haaglanden. Hier kunnen andere verhuurders de verklaring zien. Ga je weg uit de regio? Dan krijg je de verhuurdersverklaring als brief toegestuurd. 

mijnHaagWonen

Wat staat er op de verklaring

Op de verklaring staan: 

  • Basisgegevens van de verhuurder, de woning en de (mede)huurder. 
  • Of je op het moment van opstellen van de verklaring een betaalachterstand of een betaalafspraak hebt en of de deurwaarder bij je is geweest. 
  • Of je in de afgelopen 12 maanden ongewenst gedrag hebt laten zien, zoals overlast, fraude of agressie.
  • Verhuurders van woningen waar je op reageert kijken naar je verhuurdersverklaring. Het kan zijn dat ze door de verklaring besluiten dat je de woning niet krijgt. Ook kunnen ze besluiten dat je een woning alleen krijgt als je je aan bepaalde afspraken gaat houden. Deze afspraken maak je dan samen met de nieuwe verhuurder. 

Regels het makkelijk en snel met mijnHaagWonen.nl

Bobbi het vogeltje

Vragen over mijnHaagWonen

Vragen over mijnHaagWonen? Hier lees je het antwoord.
Hoe verander ik mijn wachtwoord of inlognaam van mijnHaagWonen?
Volg onderstaande stappen om je wachtwoord of inlognaam te veranderen in mijnHaagWonen.
1. Log in op mijnHaagWonen.
2. Ga naar je gegevens.
3. Klik op het potloodje.
4. Verander je wachtwoord.
Wat kan ik regelen op mijnHaagWonen?
mijnHaagWonen is jouw persoonlijke omgeving om dingen te regelen en inzien voor je huurwoning. Je kunt hier:
  • Je persoonlijke gegevens aanpassen en inzien.
  • Een reparatieverzoek doen.
  • Je huur betalen.
  • Onder voorwaarden een belafspraak maken.
  • Een woningaanpassing aanvragen.
  • Post van Haag Wonen bekijken.

mijnHaagWonen

Hoe meld ik me aan voor mijnHaagWonen?

Vul het aanmeldformulier in. Je ontvangt je inloggegevens per e-mail. Of bel ons op (070) 250 70 70.

Aanmeldformulier invullen

Het lukt mij niet om in te loggen op mijnHaagWonen. Wat nu?

Ben je je wachtwoord of gebruikersnaam van mijnHaagWonen vergeten? Of lukt het door iets anders niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op. Bel naar (070) 250 70 70.

Mijn persoonlijke gegevens op mijnHaagWonen kloppen niet. Wat nu?

Het is belangrijk dat je gegevens op mijnHaagWonen kloppen. Verandert je e-mailadres, telefoonnummer of je mobiele nummer? Zet dit zelf makkelijk en snel in mijnHaagWonen.

  1. Log in op mijnHaagWonen.
  2. Ga naar mijn gegevens.
  3. Klik op het potloodje.
  4. Verander je gegevens.
  5. Klik op het vinkje.

Nu zijn je gegevens aangepast. Je gegevens zijn ook aangepast bij ons. Als we je mailen of bellen doen we dat daarheen.

mijnHaagWonen

Hoe krijgt mijn partner toegang tot mijnHaagWonen?

Een account op mijnHaagWonen is alleen voor de hoofdhuurder. Je partner kan geen eigen account voor mijnHaagWonen krijgen. Je partner kan inloggen met jouw gegevens.

Ik heb een tip voor mijnHaagWonen. Hoe geef ik dat door?

Via de tegel Mijn contact op mijnHaagWonen kies je voor Contact opnemen. Geef in je berichtje aan wat je is opgevallen, welke verbetering je zou willen zien of wat er misgaat.

mijnHaagWonen

×

Spoedlijn minder goed bereikbaar
Onze spoedlijn is minder goed bereikbaar vanwege drukte op de lijn. Dat zorgt voor lange wachttijden. Het duurt daarom helaas even voordat je iemand aan de lijn krijgt. Vooral vanaf de vrijdagmiddag en gedurende weekenden kunnen wachttijden oplopen. Hou hier rekening mee als je de spoedlijn belt.

Géén dringende spoed en kan je vraag of melding wachten?
Bel ons dan de eerstvolgende werkdag tijdens de normale openingstijden: maandag t/m donderdag van 8.00 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.00 uur tot 12.00 uur.

Onze excuses voor het ongemak.