Een verhuurdersverklaring is een verklaring van Haag Wonen over jou als huurder. Je hebt deze nodig als je een andere sociale huurwoning in regio Haaglanden of een andere regio krijgt aangeboden. De verklaring mag maximaal 3 maanden oud zijn.
Eerst inschrijven
Je kunt pas op een woning reageren als je ingeschreven staat bij Woonnet Haaglanden. De enige extra informatie die je daarbij uploadt is je inkomen. Ga je reageren op woningen en krijg je een woning aangeboden? Dan vraag je de verhuurdersverklaring aan.
Vraag de verhuurdersverklaring aan via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. Vertel ons of je in regio Haaglanden blijft of daarbuiten wilt wonen. Blijf je in de regio? Dan zetten we de verklaring in je account op Woonnet Haaglanden. Hier kunnen andere verhuurders de verklaring zien. Ga je weg uit de regio? Dan krijg je de verhuurdersverklaring als brief toegestuurd.
Wat staat er op de verklaring
Op de verklaring staan:
- Basisgegevens van de verhuurder, de woning en de (mede)huurder.
- Of je op het moment van opstellen van de verklaring een betaalachterstand of een betaalafspraak hebt en of de deurwaarder bij je is geweest.
- Of je in de afgelopen 12 maanden ongewenst gedrag hebt laten zien, zoals overlast, fraude of agressie.
- Verhuurders van woningen waar je op reageert kijken naar je verhuurdersverklaring. Het kan zijn dat ze door de verklaring besluiten dat je de woning niet krijgt. Ook kunnen ze besluiten dat je een woning alleen krijgt als je je aan bepaalde afspraken gaat houden. Deze afspraken maak je dan samen met de nieuwe verhuurder.
Vragen over mijnHaagWonen
Hoe verander ik mijn wachtwoord of inlognaam van mijnHaagWonen?
Wat kan ik regelen op mijnHaagWonen?
- Een reparatieverzoek indienen en de afspraak wijzigen of annuleren.
- Je huur opzeggen.
- Overlast melden.
- Je betaalwijze en betaalgegevens aanpassen.
- Contact met ons opnemen.
Hoe meld ik me aan voor mijnHaagWonen?
Via mijnHaagWonen vraag je zelf jouw aanmeldgegevens aan. Je krijgt dan een e-mail met een naam en unieke code. Vul deze gegevens in samen met je eigen e-mailadres en wachtwoord. Activeer je account door op de link in de bevestigingse-mail te klikken.
Ontvang je geen e-mail met aanmeldgegevens? Dan hebben wij misschien niet de juiste gegevens van jou. Bel ons op(070) 250 70 70 zodat we samen jouw gegevens kunnen controleren.
Het lukt mij niet om in te loggen op mijnHaagWonen. Wat nu?
Controleer of je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd. Zorg ervoor dat ‘Caps Lock’ op het toetsenbord niet aanstaat. Probeer de pagina te verversen of log uit en weer in. Wis de browsercache en cookies. Gebruik een andere webbrowser of apparaat. Lukt het nog steeds niet of heb je hier hulp bij nodig? Neem contact met ons op via info@haagwonen.nl of bel (070) 250 70 70. We helpen je graag verder.
Ontvang je van ons geen sms met verificatiecode? Neem contact met ons op via info@haagwonen.nl of bel (070) 250 70 70. Samen met jou controleren we naar welk telefoonnummer de sms is verstuurd. Klopt het nummer niet? Dan passen we het direct aan.
Mijn persoonlijke gegevens op mijnHaagWonen kloppen niet. Wat nu?
Het is belangrijk dat je gegevens op mijnHaagWonen kloppen. Verandert je e-mailadres, telefoonnummer of je mobiele nummer? Zet dit zelf makkelijk en snel in mijnHaagWonen.
- Log in op mijnHaagWonen.
- Ga naar mijn gegevens.
- Klik op het potloodje.
- Verander je gegevens.
- Klik op het vinkje.
Nu zijn je gegevens aangepast. Je gegevens zijn ook aangepast bij ons.
Hoe krijgt mijn partner toegang tot mijnHaagWonen?
Een account op mijnHaagWonen is alleen voor de hoofdhuurder. Je partner kan geen eigen account voor mijnHaagWonen krijgen. Je partner kan inloggen met jouw gegevens. Je gebruikt dus beiden hetzelfde account.
Ik heb een tip voor mijnHaagWonen. Hoe geef ik dat door?
Via ‘Mijn contact’ op mijnHaagWonen klik je op het plusje naast ‘Contact opnemen’. Geef in je bericht aan wat je is opgevallen, welke verbetering je zou willen zien of wat er misgaat.