We vragen op verschillende momenten aan onze bewoners of ze tevreden zijn over hun huurwoning en over ons. Dit doen we bijvoorbeeld als je een nieuwe huurder bent of wanneer je contact hebt gehad met ons klantcontactcentrum. Ook doen we elke 3 jaar een groter onderzoek. Zo ontdekken we wat er goed gaat en wat we moeten verbeteren. We vinden het erg fijn als je meedoet.
Steekproef bij direct contact
Als je contact met ons hebt gehad, kunnen we je daarna bellen of mailen om te vragen hoe tevreden je bent. Dit doen we niet bij iedereen, maar bij een aantal mensen. Dat noemen we een steekproef. Je kunt gebeld of gemaild worden in de volgende situaties:
- Je bent een nieuwe huurder en hebt net de sleutels gekregen.
- We hebben een opzegging van je contract gekregen omdat je gaat verhuizen.
- Je hebt een reparatieverzoek gedaan.
- Je hebt gebeld met ons telefoonteam.
Groot onderzoek
Ook doen we elke 3 jaar een groter onderzoek bij een grotere groep bewoners. We vragen dan over verschillende thema’s hoe tevreden je bent. Bijvoorbeeld hoe je het onderhoud van je woning vindt en wat je vindt van onze brieven en website. Door jouw antwoorden kunnen we dingen verbeteren. Je krijgt eerst een e-mail met een vragenlijst. Daarna kun je nog gebeld worden en geef je telefonisch antwoord op vragen.
Wie doet het onderzoek?
We werken samen met het bedrijf USP Marketingconsultancy. Belt of mailt iemand van dit bedrijf je? Dan is dat namens Haag Wonen.
Vragen over bewonerstevredenheid
Wat als ik niet wil meedoen met een vragenlijst?
Meedoen aan onderzoek naar tevredenheid van bewoners is niet verplicht. Als je niet wilt meedoen, zeg je dit tegen degene die belt. Of je gooit de e-mail hierover weg. Het is voor ons als verhuurder wel heel fijn om te weten wat je van je huurwoning en van ons vindt. We hopen daarom dat je toch wilt meedoen. Wil je op een andere manier meepraten? Kijk dan op welke andere manieren je dit kunt doen op de pagina over meepraten en meedoen.
Wat doe ik als een ander bedrijf mij vragen stelt over Haag Wonen?
Wij werken alleen samen met USP Marketingconsultancy. Krijg je een e-mail of telefoontje van een ander bedrijf? Dit klopt niet. Geef geen antwoord en klik niet op links in een e-mail. Meld het bij ons, zodat wij als het nodig is andere huurders kunnen waarschuwen.
Wat heb ik eraan als ik meedoe aan tevredenheidsonderzoek?
Door jouw antwoorden ontdekken wij wat onze huurders belangrijk vinden. Hoe meer mensen meedoen, hoe duidelijker voor ons is wat een grote groep mensen belangrijk vindt. Zo kunnen we in de toekomst goede keuzes maken voor onze huurwoningen en de buurt. En dat is ook fijn voor jou.