Direct naar de content

Verhuizen

Ga je verhuizen? Dan hebben we een handige lijst voor je met alle dingen die je moet regelen.

Gefeliciteerd! Je hebt een nieuw huis gevonden. We leggen uit hoe je je huurwoning opzegt en netjes achterlaat. Of wil je graag verhuizen, maar heb je nog geen nieuwe woning? Lees dan hoe je een nieuwe huurwoning zoekt. 

Je hebt een nieuwe huurwoning van Haag Wonen

Ga je naar een andere huurwoning van Haag Wonen? Dan onderteken je een opzeggingsformulier op het moment dat je het nieuwe huurcontract ondertekent. Volg verder de stappen 2 tot en met 10 hieronder. 

Je gaat niet meer bij Haag Wonen huren

Volg onderstaande stappen als je geen huurwoning meer gaat huren bij Haag Wonen. 

1. Huur opzeggen

Zeg je huur op. Volg hiervoor de uitleg op de pagina Huur opzeggen.

2. Afspraak voorinspectie en eindinspectie

Een medewerker van Haag Wonen belt je. Samen spreek je twee momenten af waarop we bij je langskomen voor de voorinspectie en de eindinspectie. Als we je niet kunnen bereiken voor een afspraak, sturen we je een brief met een datum. Kun je dan niet? Bel ons om een nieuwe afspraak te maken op (070) 250 70 70. Hoe eerder de eindinspectie is gebeurd, hoe sneller je kunt verhuizen.

3. Brief bevestiging en afspraken

Je krijgt een brief waarin we bevestigen dat je de huur hebt opgezegd. In de brief staan ook de twee dagen en tijden waarop we langskomen voor de voorinspectie en de eindinspectie.

4. Voorinspectie

De voorinspectie is de afspraak waarbij we kijken hoe je huurwoning eruitziet. Heb je geklust en dingen veranderd? Dan hoor je of je deze veranderingen weer in de oude staat moet (laten) herstellen. Je krijgt een inspectierapport met de afspraken die we hierover maken. Dit rapport onderteken je. Zo is duidelijk dat we het eens zijn over de dingen je nog verandert voor de eindinspectie.

5. Eindinspectie en sleutels inleveren

De eindinspectie is de afspraak waarbij we kijken of je huurwoning in goede staat is. Het is heel belangrijk dat je dan thuis bent. Ben je alle afspraken van de voorinspectie nagekomen? Dan kun je de woning verlaten. Is er iets nog niet goed? Dan maak je dit zelf of laten wij dit alsnog maken. Jij betaalt dan de kosten voor de reparatie. Deze kosten staan in het inspectierapport dat je ontvangt. De reparatiekosten verrekenen we met de eindafrekening.

De eindinspectie is de afspraak waarbij we kijken of je huurwoning in goede staat is. Het is heel belangrijk dat je dan thuis bent. Ben je alle afspraken van de voorinspectie nagekomen? Dan kun je de woning verlaten. Is er iets nog niet goed? Dan maak je dit zelf of laten wij dit alsnog maken. Jij betaalt dan de kosten voor de reparatie. Deze kosten staan in het inspectierapport dat je ontvangt. De reparatiekosten verrekenen we met de eindafrekening.

6. Eindafrekening

De eindafrekening is de rekening waarop staat of we nog huur van je krijgen of dat je nog huur van ons terugkrijgt. Als je een waarborgsom hebt betaald toen je in de huurwoning kwam, krijg je deze ook terug. Heb je een nieuw rekeningnummer gekregen na je verhuizing? Geef dit dan aan ons door, dan kunnen we geld dat je terugkrijgt aan je overmaken.

Download Formulier

7. Spullen achterlaten

Heb je grote spullen die je achterlaat? Maak op tijd een afspraak met de gemeente om dit te laten ophalen. Je mag spullen niet op straat zetten. Hiervoor krijg je een hoge boete.

8. Gas, water en elektra opzeggen

Zeg je energiecontract en wateraanmelding op bij je energieleverancier en bij Dunea. Blijf je in Den Haag wonen? Dan vraag je op je nieuwe adres opnieuw energie en water aan.

9. Adreswijziging doorgeven aan de gemeente

Laat de gemeente weten dat je bent verhuisd. Geef het ook door aan je huisarts, apotheek, je werk en je abonnementen.

10. Teruggave of nabetaling service- en stookkosten

Na een paar maanden krijg je meestal nog een laatste afrekening voor de service- en stookkosten. Heb je te veel betaald? Dan krijg je dit terug. Heb je te weinig betaald? Dan krijg je een rekening om bij te betalen. Heb je een nieuw rekeningnummer gekregen na je verhuizing? Geef dit dan aan ons door, dan kunnen we geld dat je terugkrijgt aan je overmaken.

Download Formulier

Veel succes!

We wensen je een snelle verhuizing toe en veel plezier in je nieuwe woning!

Bobbi het vogeltje

Vragen over verhuizen

Hoe geef ik een ander rekeningnummer door?

Vul het formulier Rekeningnummer doorgeven in en stuur het naar ons.
Dan schrijven wij je huur van het goede rekeningnummer af.

Download formulier

Ik ben het niet eens met de voorinspectie of eindinspectie, wat nu?

Als je het niet eens bent met het resultaat van de voorinspectie of de eindinspectie, neem je eerst contact op met de verhuurconsulent die het inspectierapport heeft gemaakt. Komen jullie er niet uit? Dan kun je een klacht melden via mijnHaagWonen.

mijnHaagWonen

Waarom duurt de afrekening van stook- en servicekosten zo lang?

De stook- en servicekosten worden altijd per jaar berekend. Als je verhuist voor het eind van het jaar, krijg je de afrekening ook pas als het jaar om is. Daar kan dus een aantal maanden tussen zitten. Heb je inhoudelijke vragen over de afrekening van de stookkosten? Bel dan met de klantenservice van Ista Nederland op (010) 245 77 00. Je kunt ze bellen van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Je kunt Ista Nederland ook mailen naar .

×

Spoedlijn minder goed bereikbaar
Onze spoedlijn is minder goed bereikbaar vanwege drukte op de lijn. Dat zorgt voor lange wachttijden. Het duurt daarom helaas even voordat je iemand aan de lijn krijgt. Vooral vanaf de vrijdagmiddag en gedurende weekenden kunnen wachttijden oplopen. Hou hier rekening mee als je de spoedlijn belt.

Géén dringende spoed en kan je vraag of melding wachten?
Bel ons dan de eerstvolgende werkdag tijdens de normale openingstijden: maandag t/m donderdag van 8.00 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.00 uur tot 12.00 uur.

Onze excuses voor het ongemak.