Jouw VvE-beheerder
Ben je eigenaar van een woning in een gebouw met meerdere woningen, zoals een appartementencomplex? Dan ben je lid van een Vereniging van Eigenaren (VvE). In gebouwen waarin de meeste woningen van Haag Wonen zijn, verzorgen wij het beheer van de VvE. Dit houdt in dat wij de administratie, financiën en het technisch beheer (dagelijks onderhoud en reparaties) van de VvE regelen.
Welk onderhoud gaat via de VvE?
Dagelijks onderhoud en reparaties
De VvE zorgt voor dagelijks onderhoud en reparaties van de gemeenschappelijke delen en ruimten in of aan je woongebouw. In de Akte van Splitsing lees je welke delen en ruimten dit precies zijn. Reparatieverzoeken van deze ruimten gaan via je VvE-beheerder. In Twinq maak je een melding en vind je contactgegevens van je VvE-beheerder.
Groot onderhoud
Groot onderhoud gaat via het meerjarenonderhoudsplan en -begroting van de VvE. Wat hier precies onder valt, verschilt per VvE en lees je in de Akte van Splitsing.
Online VvE-portaal
Je hebt toegang gekregen tot Twinq, het online portaal van je eigen VvE. Hier geef je makkelijk een reparatieverzoek, een schademelding of lekkage door. Je vindt er ook het directe telefoonnummer van jouw beheerder. En alle VvE-documenten zoals de Akte van Splitsing, verzekeringspolissen, het meerjarenonderhoudsplan (MJOP), de jaarrekening, de begroting en je betaling van de VvE-bijdrage.
Reparatie, schade of lekkage
Is er iets stuk in of aan het gebouw? Heb je schade door storm of inbraak? Of is er lekkage aan het dak, een raam, de regenpijp of riolering? Geef het aan ons door. Wij helpen je graag verder.
Spoed?
Bel je VvE-beheerder (24/7). In Twinq vind je het directe telefoonnummer. Onder spoedmeldingen vallen bijvoorbeeld grote lekkages en stormschade.
Lekkages in het toilet of de badkamer
De meeste lekkages komen uit (de afwerklaag van) het toilet of de badkamer van de bovenburen. Is dat het geval? Neem contact op met je buren. Zij moeten de lekkage onderzoeken en herstellen. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het herstel van de mogelijke schade in jouw woning.
Ernstige lekkage of stormschade
Schade door inbraak of vandalisme
Het is belangrijk dat je (of het VvE-bestuur) aangifte doet bij de politie. Alleen met een proces-verbaal neemt de verzekering de schadeclaim in behandeling. De politie is voor niet-spoedeisende meldingen te bereiken op 0900-8844.
Dit regel je zelf
Glasschade
Een glasbreuk meld je via de Glaslijn:0800-020 5010. Dekking van de glasschade gaat via de verzekering.
Gaslucht
Ruik je gaslucht, heb je geen elektriciteit of gas meer of heb je een meterstoring? Bel het Nationaal Storingsnummer: 0800-9009.
Algemene sleutels
Sleutels voor algemene ruimten vraag je aan via Mastermate. Je vindt Mastermate op de IJzerwerf 22 in Den Haag en bereikt ze via (070) 359 18 84. De kosten van nieuwe sleutels zijn voor je eigen rekening.
Woonoverlast
Heb je overlast van je buren? Ga met je buren in gesprek. Komen jullie er samen niet uit? Schakel hulp in van de wijkagent of meld de overlast via het Meldpunt Woonoverlast van De Gemeente Den Haag.
Onderhoud in je woning
Je bent zelf verantwoordelijk voor reparaties en onderhoud in je woning. Denk aan het op tijd vervangen van het kit- en voegwerk in de badkamer en het toilet, het schilderen van de binnenkant van de kozijnen, het vervangen van sloten en scharnieren en het onderhoud van de afvoeren en waterleiding. Om vocht- en schimmelproblemen te voorkomen, is het belangrijk om goed te ventileren.
Contact
Vragen? Mail of bel je VvE-beheerder via de contactgegevens die je vindt in Twinq. Voor algemene of financiële vragen helpt Team VvE-beheer je graag! Mail ons:
vvebeheer@haagwonen.nl (algemene vragen)
finvvebeheer@haagwonen.nl (financiële vragen)
Handige links
Meer weten over de werking, financiën, documenten en onderhoud van een VvE? Neem een kijkje op deze websites:
- Vereniging Eigen Huis
- VvE-balie van Gemeente Den Haag
- VvE-belang
- Rijssenbeek Advocaten(specialist in appartementsrecht)