Direct naar de content

Vereniging van Eigenaren

Welkom op de pagina voor jouw VvE-beheer. Hier lees je hoe je als woningeigenaar eenvoudig zaken regelt via je VvE.

Jouw VvE-beheerder

Ben je eigenaar van een woning in een gebouw met meerdere woningen, zoals een appartementencomplex? Dan ben je lid van een Vereniging van Eigenaren (VvE). In gebouwen waarin de meeste woningen van Haag Wonen zijn, verzorgen wij het beheer van de VvE. Dit houdt in dat wij de administratie, financiën en het technisch beheer (dagelijks onderhoud en reparaties) van de VvE regelen.

Welk onderhoud gaat via de VvE?

Dagelijks onderhoud en reparaties

De VvE zorgt voor dagelijks onderhoud en reparaties van de gemeenschappelijke delen en ruimten in of aan je woongebouw. In de Akte van Splitsing lees je welke delen en ruimten dit precies zijn. Reparatieverzoeken van deze ruimten gaan via je VvE-beheerder. In Twinq maak je een melding en vind je contactgegevens van je VvE-beheerder.

Twinq

Groot onderhoud

Groot onderhoud gaat via het meerjarenonderhoudsplan en -begroting van de VvE. Wat hier precies onder valt, verschilt per VvE en lees je in de Akte van Splitsing.

Online VvE-portaal

Je hebt toegang gekregen tot Twinq, het online portaal van je eigen VvE. Hier geef je makkelijk een reparatieverzoek, een schademelding of lekkage door. Je vindt er ook het directe telefoonnummer van jouw beheerder. En alle VvE-documenten zoals de Akte van Splitsing, verzekeringspolissen, het meerjarenonderhoudsplan (MJOP), de jaarrekening, de begroting en je betaling van de VvE-bijdrage.

Log in op Twinq

Vraag inloggegevens aan

Reparatie, schade of lekkage

Is er iets stuk in of aan het gebouw? Heb je schade door storm of inbraak? Of is er lekkage aan het dak, een raam, de regenpijp of riolering? Geef het aan ons door. Wij helpen je graag verder.

Maak een melding in Twinq

Spoed?

Bel je VvE-beheerder (24/7). In Twinq vind je het directe telefoonnummer. Onder spoedmeldingen vallen bijvoorbeeld grote lekkages en stormschade.

Lekkages in het toilet of de badkamer

De meeste lekkages komen uit (de afwerklaag van) het toilet of de badkamer van de bovenburen. Is dat het geval? Neem contact op met je buren. Zij moeten de lekkage onderzoeken en herstellen. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het herstel van de mogelijke schade in jouw woning.

Ernstige lekkage of stormschade

Bij ernstige lekkage of stormschade, bel de brandweer. Voor niet-spoedeisende meldingen:0900-0904. Is er wel spoed of een levensbedreigende situatie? Bel 112.

Schade door inbraak of vandalisme

Het is belangrijk dat je (of het VvE-bestuur) aangifte doet bij de politie. Alleen met een proces-verbaal neemt de verzekering de schadeclaim in behandeling. De politie is voor niet-spoedeisende meldingen te bereiken op 0900-8844.

Dit regel je zelf

Glasschade

Een glasbreuk meld je via de Glaslijn:0800-020 5010. Dekking van de glasschade gaat via de verzekering.

Gaslucht

Ruik je gaslucht, heb je geen elektriciteit of gas meer of heb je een meterstoring? Bel het Nationaal Storingsnummer: 0800-9009.

Algemene sleutels

Sleutels voor algemene ruimten vraag je aan via Mastermate. Je vindt Mastermate op de IJzerwerf 22 in Den Haag en bereikt ze via (070) 359 18 84. De kosten van nieuwe sleutels zijn voor je eigen rekening.

Woonoverlast

Heb je overlast van je buren? Ga met je buren in gesprek. Komen jullie er samen niet uit? Schakel hulp in van de wijkagent of meld de overlast via het Meldpunt Woonoverlast van De Gemeente Den Haag.

Onderhoud in je woning

Je bent zelf verantwoordelijk voor reparaties en onderhoud in je woning. Denk aan het op tijd vervangen van het kit- en voegwerk in de badkamer en het toilet, het schilderen van de binnenkant van de kozijnen, het vervangen van sloten en scharnieren en het onderhoud van de afvoeren en waterleiding. Om vocht- en schimmelproblemen te voorkomen, is het belangrijk om goed te ventileren.

Contact

Vragen? Mail of bel je VvE-beheerder via de contactgegevens die je vindt in Twinq. Voor algemene of financiële vragen helpt Team VvE-beheer je graag! Mail ons:
(algemene vragen)
(financiële vragen)

Handige links

Meer weten over de werking, financiën, documenten en onderhoud van een VvE? Neem een kijkje op deze websites:

×

Spoedlijn minder goed bereikbaar
Onze spoedlijn is minder goed bereikbaar vanwege drukte op de lijn. Dat zorgt voor lange wachttijden. Het duurt daarom helaas even voordat je iemand aan de lijn krijgt. Vooral vanaf de vrijdagmiddag en gedurende weekenden kunnen wachttijden oplopen. Hou hier rekening mee als je de spoedlijn belt.

Géén dringende spoed en kan je vraag of melding wachten?
Bel ons dan de eerstvolgende werkdag tijdens de normale openingstijden: maandag t/m donderdag van 8.00 uur tot 16.30 uur en vrijdag van 8.00 uur tot 12.00 uur.

Onze excuses voor het ongemak.