Direct naar de content
Bobbi het vogeltje

Veelgestelde vragen

Wat doet Haag Wonen aan energiezuiniger wonen?
Wij vinden het belangrijk dat jij als huurder in een veilig en gezond huis leeft. Daarom zorgen wij dat onze woningen een gezond binnenklimaat hebben en goed geïsoleerd zijn.
Hoe verhoog ik mijn voorschotbedrag?
Gas en stroom zijn duur geworden. Daarom moet iedereen meer betalen voor energie. Dit doe je met een voorschotbedrag. Het is verstandig om je voorschotbedrag te verhogen. Dan betaal je iedere maand een beetje meer. Zo heb je minder kans dat je aan het eind van jaar veel geld moet bijbetalen. Betaal jij energiekosten aan Haag Wonen? Haag Wonen heeft het voorschotbedrag voor energie al verhoogd met de servicekosten. Wil je het bedrag nog meer verhogen? Download dan het formulier Aanpassing voorschot stookkosten en stuur dit aan ons. Heb je een eigen energieleverancier? Neem dan contact op met je energieleverancier.
Mijn energierekening wordt zo hoog, wat nu?

Wil je eigenlijk de verwarming meer aan, maar ben je bang dat dit je te veel geld kost? Of merk je nu al dat je de energierekening bijna niet meer kunt betalen? Lees onze tips om energie te besparen en wat wij doen om te zorgen dat iedereen voldoende verwarming en licht heeft. Als je je voorschot voor de energie echt niet meer kunt betalen, bel je ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.

Ik heb blokverwarming. Hoe zit het met het prijsplafond?

Blokverwarming is een installatie voor een hele groep woningen. Met blokverwarming heb je dus geen eigen ketel. Blokverwarming verbruikt meer energie dan een ketel voor 1 woning. Die energie is natuurlijk wel voor veel meer woningen bedoeld.

Voor woningen met blokverwarming geldt het prijsplafond niet. Toch krijgen huishoudens met blokverwarming nu ook een tegemoetkoming in de kosten.

Lees meer over de tegemoetkoming energiekosten voor huishoudens met blokverwarming.

Hoe kan ik zelf energie besparen in mijn huurwoning?

Wil je weten hoe je thuis zelf geld en energie bespaart? Op de pagina Zelf thuis zelf energie besparen vind je handige tips.

Ik kan mijn huur niet betalen. Wat nu? 

Neem contact op met ons via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.

mijnHaagWonen

Welk soort identiteitsbewijs heb ik nodig om zaken te regelen met Haag Wonen?

Om een huurcontract bij Haag Wonen te tekenen heb je een geldig identiteitsbewijs nodig. Een geldig identiteitsbewijs is een:

  • Nederlands paspoort;
  • Nederlandse identiteitskaart;
  • Identiteitskaart of paspoort uit een EER-land;
  • Nederlands vreemdelingendocument.

Rijbewijs
Een rijbewijs is géén geldig identiteitsbewijs voor het ondertekenen van je huurcontract. Daarvoor heb je altijd een van bovenstaande documenten nodig. Ben je al huurder bij Haag Wonen en je wil je iets regelen of aanvragen en vragen wij je om een bewijs van wie je bent? In dat geval mag je ook een rijbewijs laten zien.

Voorkomen van fraude met je identiteitsbewijs
Lever je een kopie bij ons aan van je identiteitsbewijs? Om je gegevens veilig te houden, raden wij je aan om een kopie te maken met de KopieID-app of zelf overbodige gegevens zoals je Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto af te dekken of door te strepen.

Ga voor meer informatie naar de website van de Rijksoverheid.

Wat kan ik regelen op mijnHaagWonen?
Met mijnHaagWonen heb je altijd en overal inzicht in je gegevens, contracten en betalingen. Ook kun je veel zaken regelen op het moment dat het jou uitkomt. Bijvoorbeeld:
  • Een reparatieverzoek indienen en de afspraak wijzigen of annuleren.
  • Je huur opzeggen.
  • Overlast melden.
  • Je betaalwijze en betaalgegevens aanpassen.
  • Contact met ons opnemen.

mijnHaagWonen

Hoe meld ik me aan voor mijnHaagWonen?

Via mijnHaagWonen vraag je zelf jouw aanmeldgegevens aan. Je krijgt dan een e-mail met een naam en unieke code. Vul deze gegevens in samen met je eigen e-mailadres en wachtwoord. Activeer je account door op de link in de bevestigingse-mail te klikken.

Ontvang je geen e-mail met aanmeldgegevens? Dan hebben wij misschien niet de juiste gegevens van jou. Bel ons op(070) 250 70 70 zodat we samen jouw gegevens kunnen controleren.

Aanmeldgegevens ontvangen

Het lukt mij niet om in te loggen op mijnHaagWonen. Wat nu?

Controleer of je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt ingevoerd. Zorg ervoor dat ‘Caps Lock’ op het toetsenbord niet aanstaat. Probeer de pagina te verversen of log uit en weer in. Wis de browsercache en cookies. Gebruik een andere webbrowser of apparaat. Lukt het nog steeds niet of heb je hier hulp bij nodig? Neem contact met ons op via info@haagwonen.nl of bel (070) 250 70 70. We helpen je graag verder.

Ontvang je van ons geen sms met verificatiecode? Neem contact met ons op via info@haagwonen.nl of bel (070) 250 70 70. Samen met jou controleren we naar welk telefoonnummer de sms is verstuurd. Klopt het nummer niet? Dan passen we het direct aan.

 

Kan ik een sociale huurwoning krijgen?

Je kunt een sociale huurwoning krijgen als je (gezamenlijk) inkomen onder een bepaald bedrag blijft. Dit bedrag hangt af van de grootte van je gezin. Meer informatie hierover vind je op de website van de Rijksoverheid.