Waarmee kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen
Wat doet Haag Wonen aan energiezuiniger wonen?
Hoe verhoog ik mijn voorschotbedrag?
Mijn energierekening wordt zo hoog, wat nu?
Wil je eigenlijk de verwarming meer aan, maar ben je bang dat dit je te veel geld kost? Of merk je nu al dat je de energierekening bijna niet meer kunt betalen? Lees onze tips om energie te besparen en wat wij doen om te zorgen dat iedereen voldoende verwarming en licht heeft. Als je je voorschot voor de energie echt niet meer kunt betalen, bel je ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.
Ik heb blokverwarming. Hoe zit het met het prijsplafond?
Blokverwarming is een installatie voor een hele groep woningen. Met blokverwarming heb je dus geen eigen ketel. Blokverwarming verbruikt meer energie dan een ketel voor 1 woning. Die energie is natuurlijk wel voor veel meer woningen bedoeld.
Voor woningen met blokverwarming geldt het prijsplafond niet. Toch krijgen huishoudens met blokverwarming nu ook een tegemoetkoming in de kosten.
Lees meer over de tegemoetkoming energiekosten voor huishoudens met blokverwarming.
Hoe kan ik zelf energie besparen in mijn huurwoning?
Wil je weten hoe je thuis zelf geld en energie bespaart? Op de pagina Zelf thuis zelf energie besparen vind je handige tips.
Ik kan mijn huur niet betalen. Wat nu?
Neem contact op met ons via mijnHaagWonen of bel ons op (070) 250 70 70. We bespreken wat er aan de hand is en hoe wij je kunnen helpen.
Welk soort identiteitsbewijs heb ik nodig om zaken te regelen met Haag Wonen?
Om een huurcontract bij Haag Wonen te tekenen heb je een geldig identiteitsbewijs nodig. Een geldig identiteitsbewijs is een:
- Nederlands paspoort;
- Nederlandse identiteitskaart;
- Identiteitskaart of paspoort uit een EER-land;
- Nederlands vreemdelingendocument.
Rijbewijs
Een rijbewijs is géén geldig identiteitsbewijs voor het ondertekenen van je huurcontract. Daarvoor heb je altijd een van bovenstaande documenten nodig. Ben je al huurder bij Haag Wonen en je wil je iets regelen of aanvragen en vragen wij je om een bewijs van wie je bent? In dat geval mag je ook een rijbewijs laten zien.
Voorkomen van fraude met je identiteitsbewijs
Lever je een kopie bij ons aan van je identiteitsbewijs? Om je gegevens veilig te houden, raden wij je aan om een kopie te maken met de KopieID-app of zelf overbodige gegevens zoals je Burgerservicenummer (BSN) en pasfoto af te dekken of door te strepen.
Ga voor meer informatie naar de website van de Rijksoverheid.
Wat kan ik regelen op mijnHaagWonen?
- Je persoonlijke gegevens aanpassen en inzien.
- Een reparatieverzoek doen.
- Je huur betalen.
- Onder voorwaarden een belafspraak maken.
- Een woningaanpassing aanvragen.
- Post van Haag Wonen bekijken.
Hoe meld ik me aan voor mijnHaagWonen?
Vul het aanmeldformulier in. Je ontvangt je inloggegevens per e-mail. Of bel ons op (070) 250 70 70.
Het lukt mij niet om in te loggen op mijnHaagWonen. Wat nu?
Ben je je wachtwoord of gebruikersnaam van mijnHaagWonen vergeten? Of lukt het door iets anders niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op. Bel naar (070) 250 70 70.
Kan ik een sociale huurwoning krijgen?
Je kunt een sociale huurwoning krijgen als je (gezamenlijk) inkomen onder een bepaald bedrag blijft. Dit bedrag hangt af van de grootte van je gezin. Meer informatie hierover vind je op de website van de Rijksoverheid.